Van Tienen

Al bijna 50 jaar levert Van Tienen de ‘perfecte koffiebeleving’. De bedrijfscultuur kenmerkt zich door korte lijnen, onderlinge hulpvaardigheid en een hoge betrokkenheid. Deze zaken kwamen allemaal samen tijdens de verhuizing deze zomer. Met recht een mooi staaltje teamwork.

Bio

Bedrijfsnaam: Van Tienen
Vestiging: Zeeland
Aantal medewerkers: 60
Branche: Foodservice

“Het is bijzonder om te zien hoe wij met zijn allen aan het sjouwen zijn geweest. Het laat zien dat we echt een team zijn”

Verhuizing

In de zomer van 2021 is vantienen verhuisd naar een nieuwbouwlocatie in het dorpje Zeeland, op 500 meter van het oude pand. Er was echter in geen velden of wegen een verhuisbedrijf te bekennen, 45 vantienen medewerkers staken daarom de handen uit de mouwen en verhuisden ruim 1100 pallets naar de nieuwe locatie. Een mooi voorbeeld van teamwork en betrokkenheid. Een werkgroep bracht vooraf het gehele logistieke proces in kaart. Elke afdeling bepaalde vervolgens wie waar werd ingezet. Door de juiste voorbereiding en coördinatie verliep de verhuizing soepel en geheel volgens planning: in 1 weekend waren ze over. Algemeen directeur Maarten van Tienen vertelt: ‘het is bijzonder om te zien hoe wij met zijn allen aan het sjouwen zijn geweest. Het laat zien dat we echt een team zijn, daar zijn we trots op.’

Samenwerking

Ondanks de groei van het bedrijf, bewaken de medewerkers de onderlinge saamhorigheid die vantienen kenmerkt. Wanneer het nodig is – tijdens piekperiodes bijvoorbeeld – springen mensen bij op andere afdelingen om te helpen. Het besef leeft dat iedereen elkaar nodig heeft om succesvol te zijn en te blijven. De groei van het bedrijf betekent dat zaken veranderen. Bepaalde processen en werkzaamheden vergen soms een andere aanpak. In een dergelijke transitieperiode is het volgens vantienen van belang dat mensen voortdurend op zoek zijn naar mogelijke verbeterpunten. Het nieuwe pand speelt hier een belangrijke rol in. Zo zitten de service- en verkoopafdeling nu direct naast elkaar. Dit zorgt voor korte lijnen en een andere, vernieuwde samenwerking. ‘Het belangrijkste doel is vanzelfsprekend een tevreden klant.’

Gezamenlijke successen

De klanten van vantienen hebben vertrouwen in het bedrijf en waarderen de hoge servicegerichtheid. Dit bepaalt in grote mate het succes van vantienen. En zeker niet onbelangrijk: ‘als je ons belt, krijg je altijd iemand persoonlijk aan de lijn.’ De verschillende teams werken nauw samen om de klant net dat beetje extra te geven. Ze gaan hier een stap verder dan veel andere bedrijven: de medewerkers van vantienen doen er alles aan om aan de wensen van de klant te voldoen. De monteurs op locatie zijn flexibel, bijvoorbeeld wanneer ze extra zaken dienen op te pakken. Klanten waarderen dat enorm. ‘En als een klant een wens heeft, dan kan hij direct met ons in gesprek om naar een passende voorziening toe te werken. We willen uiteindelijk niet alleen dozen schuiven, we leveren liever een machine die perfect werkt voor de klant.’

Tekst en foto: Joep Peters

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas en Waal, Gemeente West Maas&Waal – Gemeente Druten – Gemeente Wijchen en Gemeente Beuningen..
Het blok AED locaties bevat adresgegevens en route naar waar AED apparaat hangt en kan levensreddend zijn.