Search
Close this search box.

Jouw ideale ruimte the eazz way

We gaan in gesprek met vader Eric Allard -directeur- en zoon Dirk Allard – projecten- en marketingmedewerker- van de gelieerde organisaties EAZZ en Lockers and More. Beide bedrijven leveren interieur- en locker-oplossingen. EAZZ bedient haar klanten vooral op projectbasis, Lockers and More op productbasis in de vorm van een webshop. De heren vertellen over de enorme groei, de verwachte toekomst en de bijzondere markt waar EAZZ zich in bevindt.

Dirk en Eric Allard
Dirk en Eric Allard

Huidige stand van zaken

Eric: ‘We zijn vanaf 2018 op een aantal vlakken enorm gegroeid. Dit komt mede door het leggen van meer focus op de klantervaring en kwaliteit van onze producten en diensten. Klein voorbeeld: als we ‘s avonds weggaan bij de klant, is zijn ruimte netjes opgeruimd. Onze ervaring is dat dit nog weleens anders is in de (interieur)bouw. Ten tweede zijn we meer gaan werken met digitale middelen en software. Hierdoor bieden we de klant een stabielere omgeving, we kunnen bijvoorbeeld zaken op afstand managen en dingen voor zijn. Wat we daarnaast ontwikkeld hebben, is dat we – voordat we beginnen met onze werkzaamheden- onze klanten uitnodigen voor een workshop.’ Dirk: ‘We laten daarbij ook zien wie en wat we zijn, dat praat makkelijker en zegt meer dan een stel zwarte letters op papier. We nemen de klant veel meer bij de hand.’ Eric: ‘En we leveren niet alleen dure producten, onze oplossingen passen altijd bij de financiële mogelijkheden van de klant, waarbij we wel uitgaan van een minimaal kwaliteitsniveau. Je kunt bij ons wel een basic product kopen, maar geen budgetproduct.’

Kleedkamer bij een hovenier
Kleedkamer bij een hovenier

Van vader op zoon

Dirk vertelt lachend: ‘het begon zo’n 29 jaar geleden met mijn geboorte. Nee, 16 jaar geleden was ik samen met pa al bezig met leuke projecten. Ik mocht voor het eerst mee doosjes vouwen in de vakantie en bouten en moeren sorteren. Toen maakte ik kennis met het bedrijf en werken in algemene zin.’ Eric: ‘Mijn vrouw en ik waren meestal aan het werk, dus ik nam Dirk mee naar het bedrijf. In het oude pand was genoeg ruimte om je uit te leven.’ Dirk: ‘De status is nu dat ik alle projecten op locatie verzorg, zowel de voorbereiding als de daadwerkelijke uitvoering, uiteraard samen met ons team.’ Eric: ‘Uiteindelijk is het de bedoeling dat Dirk ergens in de komende jaren het bedrijf gaat overnemen. Dat hangt wel van een aantal factoren af, bijvoorbeeld de ontwikkeling van Dirk zelf. We zijn geen formeel bedrijf, iedereen hier heeft zijn rol in het EAZZ-verhaal en we proberen het voor alle medewerkers zo leuk en uitdagend mogelijk te maken.’

“Met elkaar groeien, dat is de vertaling van wat we hier doen”

Toekomst

Eric: ‘We zien nu dat hetgeen wat we een aantal jaren geleden in gang zette, steeds meer zijn vruchten begint af te werpen. Voorbeeld: in de fitness-wereld zijn we inmiddels marktleider op gebied van de inrichting van kleedkamers. In de industrie gaan we zelfs nog veel verder. Daar zijn we betrokken bij alles tussen het inklokken van personeel tot het betreden van de productieruime. Alles wat daar tussenin zit, ontwerpen en realiseren we. Denk hierbij aan de kledinguitgifte, het omkleden, de wastafelmeubels en opberg-oplossingen. Dit hele proces loopt soepel en efficiënt door onze oplossingen. Hiermee besparen onze klanten tijd en kosten. Ze besparen tijd in het noodzakelijke processen én in hun primaire (productie)processen. Daarmee rechtvaardigt de investering zich dus ook.’

Kleedkamer in de Industrie
Kleedkamer in de Industrie

Unieke creatie van vanzelfsprekende zaken

Eric: ‘We denken na over de processen bij onze klanten. Op basis daarvan creëren we een ruimte die voor iedere doelgroep intuïtief en makkelijk te gebruiken is.’ Dirk vult aan: ‘We hebben verschillende typen klanten. Bij industrie en kantoor creëren we vooral een efficiënte gebruikservaring, vooral als onderdeel van het productieproces. Bij Fitness en Wellness creëren we voornamelijk een fijne gebruikservaring, als onderdeel van de complete beleving.’ Eric: ‘Een kanttekening: in de industrie is het creëren van zo’n efficiënte ervaring ook nog belangrijk voor het behouden van personeel. We kennen bijvoorbeeld een hoveniersbedrijf dat hier veel aandacht voor heeft. Ze hebben de hele uitstraling van hun bedrijf op “wellness-niveau” gebracht. Zij verwachten namelijk dat hun eigen medewerkers bij klanten een topprestatie leveren, dus moeten ook de randvoorwaarden voor de medewerkers op topniveau zijn. Dirk: ‘We geven onze eigen medewerkers de ruimte om een optimale prestatie te leveren. Dit doen we enerzijds door passend werk aan te bieden, anderzijds door een mooie inrichting en de ruimte om fouten te maken.’ Eric sluit af: ‘Met elkaar groeien, dat is de vertaling van wat we hier doen.’

Foto: Joep Peters
Tekst: Joep Peters
Foto’s: EAZZ

Delen:

Bekijk alle
regio
magazines

Gerelateerde artikelen

Gesponsord door

Geef een reactie

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas en Waal, Gemeente West Maas&Waal – Gemeente Druten – Gemeente Wijchen en Gemeente Beuningen..
Het blok AED locaties bevat adresgegevens en route naar waar AED apparaat hangt en kan levensreddend zijn.