Search
Close this search box.

Frits Wolf: Ondernemer van het jaar Beuningen

BIO

Bedrijfsnaam: Frits Wolf jr.
Leeftijd: 51
Woonplaats: Beuningen
Eigenaar: 4 Seasons Outdoor

Frits wolf: Ondernemer van het jaar Beuningen

Frits Wolf, oprichter en eigenaar van 4 Seasons Outdoor is een ondernemer in hart en nieren. Met 450 dealers verspreid over heel veel landen in de wereld heeft 4 Seasons Outdoor met eigen vestigingen in Nederland, België, Engeland en Duitsland een duidelijke visie en focus op Europa. Het bedrijf Frits Wolf kent een lange geschiedenis en is een begrip in Nijmegen. In 2003 is hieruit het merk 4 Seasons Outdoor uit voortgekomen, met tuinmeubelen van goede kwaliteit, een wereldspeler in het hogere middenklasse segment. Gemaakt van zelfontwikkelde materialen en met onderscheidende designs waar met hart en ziel aan gewerkt wordt.

“Samen groeien, daar geloof ik in.”

Duurzaam ondernemen

“Duurzaam ondernemen zit in het DNA van het bedrijf,” vertelt Frits. “Uiteindelijk gaat het om de mens. Om onze medewerkers hier op onze hoofdvestiging in Beuningen, de dealers die wereldwijd onze meubelen verkopen en zeker ook onze mensen in Indonesië die de meubels zoals wij ze hebben uitgedacht maken. We kijken naar de mens en zorgen ervoor dat zij op alle fronten ondersteund worden, zodat zij verder kunnen groeien en op de best mogelijke manier hun werk kunnen doen. Daar hoort ook zorg voor de leefomgeving bij. Om te borgen waar we voor staan zijn we TuV gecertificeerd. We staan nu op level 3 op de prestatieladder. People, planet, profit zijn daarin de ijkpunten: goede arbeidsomstandigheden, bewust omgaan met natuurlijke resources en een balans vinden tussen kwaliteit, milieu en prijs. We houden ons er dagelijks mee bezig.”

Blik op de toekomst

“We werken met aandacht verder aan ons merk en bouwen onze marktpositie steeds verder uit. De blik is daarbij gericht op Europa. Met name in Duitsland en Engeland staat er nu een stevig fundament en liggen er nog voldoende kansen om daar een mooie groei door te maken. De 4 MVO kernwaarden die wij ons gesteld hebben (geen armoede en geen honger, eerlijk werk en economische groei, verantwoorde productie en consumptie, klimaatactie) zijn zaken waar we praktisch en heel concreet mee bezig zijn en zullen blijven. Samen groeien, daar geloof ik in. Met mooie kwaliteitsmeubelen en met aandacht voor de mensen waarmee je werkt. Door rust te creëren op de werkplek. In onze vestigingen, bij onze dealers én onze productiemedewerkers. We doen ons best om elkaar werkelijk te begrijpen en richten het productieproces daar ook op in. Ik kijk uit naar een verdere groei en een langzame uitfasering van mijn persoonlijke positie binnen het bedrijf. Ook zonder mij zal het op den duur op de krachten van ons kunnen moeten kunnen doorgaan.”

Tekst: Chantal Fransen
Foto: Frits Wolf

Geef een reactie

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas en Waal, Gemeente West Maas&Waal – Gemeente Druten – Gemeente Wijchen en Gemeente Beuningen..
Het blok AED locaties bevat adresgegevens en route naar waar AED apparaat hangt en kan levensreddend zijn.