Het onderhouden van uitstekende relaties met je B2B klanten is essentieel. Het lijkt echter door de toenemende digitalisering steeds een beetje lastiger om dit te doen. Klantcontact vindt meer geautomatiseerd plaats en er is minder gelegenheid en tijd voor persoonlijke interactie. Dit heeft gevolgen voor je relatiebeheer.
Blijf investeren in persoonlijk contact
Focus niet alleen op digitale communicatie, maar blijf investeren in menselijke interactie. Grijp regelmatig de telefoon om met je klant te praten. Vraag hoe het gaat, wat behoeften zijn op dat moment en wat er kan worden verbeterd aan je product of dienstverlening. Zo blijf je in het vizier van je klant.
Persoonlijk contact is overigens niet alleen essentieel in relatiebeheer, ook bij het creëren van new business wint een gesprek het van digitale contacten. Met een persoonlijke aanpak heb je alle kans jezelf te onderscheiden, kun je het beste inspelen op behoeften en overtuig je potentiële klanten om met jou samen te werken.
Markt & klantsegmentatie
Overigens is niet elke klant al jouw aandacht en tijd waard. Net als iedere onderneming heb je nu eenmaal te maken met een schaarste van middelen, of het nu gaat om geld of beschikbare mensen. En dat betekent keuzes maken, waarbij je niet iedere klant evenveel aandacht kunt geven. Maar hoe pak je dit aan?
Ons programma Markt & Klantsegmentatie helpt jou hierbij. Wil je een keer sparren met Mark en bespreken hoe we jouw commerciële resultaten kunnen verbeteren, dan kun je Mark van Baal bereiken via 06-29544477 of mbaal@businessbuilding.nl.
BCMW Agenda
Bedrijfsbezoek Van Raaij
Groenverzorging
5 september 2023
Algemene Ledenvergadering
HTR Security Systems
3 oktober 2023
Bezoek Brussel en
het Europees Parlement
27 oktober 2023
Ondernemer van het Jaar
Maas & Waal,
16 november 2023