Search
Close this search box.

Dossier Familiebedrijf: Go-TAN lekker eten is de basis

Go-Tan is, zoals ook in het merk opgenomen, een food loving Asian family. En daar is niets teveel mee gezegd. Het bedrijf ademt in alles een passie voor goed en lekker eten, waarbij kwaliteit leidend is in alles wat wordt ontwikkeld. Een bedrijf dat, met de mondialisering van de wereld en het wegvallen van specifieke eetculturen dat daarmee samenhangt, een steeds groter publiek aantrekt. Het bedrijf is nog altijd groeiende en wordt bijna te groot voor de locatie in Kesteren, waar zij sinds 1975 gevestigd is. Mocht er worden uitgebreid, dan heeft het Land van Maas en Waal zeker de voorkeur. Hier zijn de zonen Go opgegroeid en vinden ze de hardwerkende arbeidscultuur die bij hen past.

BIO

Familie: Go
Locatie: Kesteren
Bedrijf: Go-Tan
Actief sinds: 1954
Product: Aziatische foodproducten

Eigenaren Han en Bing Go zetten de liefde voor lekker eten dat door hun vader Frans Go is meegegeven met liefde en enorme gedrevenheid voort. “Onze vader was altijd met eten bezig, in het hele huis lagen kroepoekjes te drogen op de verwarming. Hij was altijd bezig om procedés te verbeteren, altijd op zoek naar de beste bereidingswijze en kwaliteit,” vertelt Bing. Han vult aan: “Dat harde werken heeft erin geresulteerd dat we ons nu een A-merk mogen noemen. In Nederland. We proberen diezelfde naam nu ook in het buitenland te maken.”

“We doen het eigenlijk voor de lol. Het moet wel leuk zijn.”

Verandering van spijs doet eten

“Mede door de social media zijn eetgewoonten veranderd. We koken niet meer zoals onze ouders koken. Wat voorheen als exotisch werd beschouwd, is nu gemeengoed geworden. Kijk naar de chilisaus: vroeger stond er mayonaise, mosterd en ketchup op tafel. Nu wordt er meer chilisaus gebruikt dan ketchup. De wereld is in beweging; wij besteden dan ook veel aandacht aan productontwikkeling en het uitdenken van nieuwe concepten.”

Consistentie

“Wat maakt dat een nieuw concept een succes wordt, we doen daar uiteraard onderzoek naar, maar daar is nooit echt de vinger op te leggen. Productlijnen waar wij alle geloof in hadden, zoals de salade- en poké bowl dressings bijvoorbeeld, blijkt dan toch niet in de thuiskeuken te worden opgepikt. Aan de andere kant komt het ook voor dat de lancering van een product dat relatief gezien veel eenvoudiger is, zoals de Sriracha mayo, onze stoutste verwachtingen overtrof. Waar het uiteindelijk om gaat is dat we met plezier nieuwe concepten blijven uitdenken. We blijven om ons heen kijken en concepten ontwikkelen waarmee we de verwachtingen van de consument kunnen blijven overtreffen.”

Blijven investeren

“Als je kijkt naar de periode voor en na covid, zijn we verdubbeld in omzet, met opnieuw een recordomzet dit jaar. Waar die expansie vandaan komt verklaren we uit het feit dat we continu met aandacht kijken naar hoe het beter kan en door te blijven investeren, zonder dat we overbodige uitgaven doen. We kijken vooruit, investeren vaak in crisistijd en zetten een zeiltje bij als de wind ons in de rug is. We zijn bereid om met minder winst genoegen te nemen als zich dat een aantal jaren later terugverdiend. Als familiebedrijf zijn we daar ook goed toe in staat.”

Tekst en Foto: Chantal Fransen

Geef een reactie

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas

M&W Online App

M&WOnline de hele regio in 1 app.
De app bevat veel informatie voor inwoners en toeristen over het Land van Maas en Waal, Gemeente West Maas&Waal – Gemeente Druten – Gemeente Wijchen en Gemeente Beuningen..
Het blok AED locaties bevat adresgegevens en route naar waar AED apparaat hangt en kan levensreddend zijn.