In salesmanagement is sales forecasting, oftewel het voorspellen van verkoopresultaten op basis van historische gegevens en marktanalyse, essentieel voor winstgevendheid en duurzaam succes. Het vormt de kern van strategische besluitvorming binnen elk bedrijf en de directe invloed ervan op de winstgevendheid van een onderneming.
Sales forecasting is geen activiteit ‘voor erbij’, maar een essentieel instrument voor elke organisatie die winstgevendheid nastreeft. Het biedt inzicht in de toekomstige vraag, optimaliseert bedrijfsprocessen, verbetert resourceallocatie en minimaliseert risico’s.
Ben je nieuwsgierig geworden wat BusinessBuilding voor jou en je team kan betekenen, neem dan contact op met Mark van Baal Hij is te bereiken via 06-29544477 of mbaal@businessbuilding.nl
- Sales forecasting geeft inzicht in de toekomstige vraag
- Optimalisatie van voorraad-beheer
- Effectieve toewijzing van middelen
- Verbeterde marketing- en salesstrategieën
- Klanttevredenheid en -betrouwbaarheid